Livrare gratuită la comenzi peste 500 lei.

Politica de retur Pro Drivers

Ultima actualizare: 22.11.2023

Informatii companie:

I. Dispoziții generale

In calitate de consumator, Clientul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare incheiat la distanta, prin returnarea Produselor comandate si fara nicio justificare, in termen de maximum 14 zile calendaristice de la intrarea in posesie a bunurilor comandate. Perioada de retragere din contract expira in termen de 14 zile de la, dupa caz:

a) ziua in care Consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a bunurilor, in cazul contractelor de vanzare, sau:

b) in cazul in care Consumatorul comanda printr-o singura comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, ziua in care Consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de Consumator, intra in posesia fizica a ultimului bun;

c) in cazul livrarii unui bun care consta din mai multe loturi de produse, ziua in care Consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicată de consumator, intra in posesia fizica a ultimului bun sau a ultimului produs.

In contextul returului produsului ca urmare a exercitarii dreptului de retaragere din contract nu se vor inapoia Consumatorului cheltuielile de transport aferent returului, acestea fiind in sarcina Consumatorului. Procedura de retragere din contract va fi detaliata in cadrul sectiunii de mai jos din prezenta Politica – Procedura de retragere din contract  in 14 zile calendaristice de la primirea Produsului. Formular de reclamatii.

II. Procedura de retragere din contract in 14 zile calendaristice de la primirea Produsului. Formular de retragere

1. In conformitate cu OUG 34/2014, Clientul care detine calitatea de consumator (persoana fizica) are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze bunul comandat, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv in acest sens. In acest caz, Cumparatorul va suporta doar cheltuielile transportului direct legate de returnarea Produselor.

2. Rambursarea sumei aferente Produselor achizitionate se realizeaza, de regula, prin aceeasi metoda de plata folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Clientul isi exprima acordul pentru utilizarea unei alte metode. Astfel:

-In situatia in care Comanda este achitata online, prin card bancar, in cazul unui retur contravaloarea Produsului returnat va fi restituita Consumatorului in contul bancar din care a fost realizata plata initiala a Comenzii, in termen de cel mult 14 zile de la data primirii Produsului returnat, cu exceptia cazului in care Consumatorul indica o alta modalitate de restituire a contravalorii Produslui returnat.

-In situatia in care Comanda este achitata in sistem ramburs, Prestatorul va contacta Consumatorul in vederea obtinerii din partea acestuia a unui cont bancar in care sa fie restituita contravaloarea Produsului care face obiectul returului.

-Prestatorul va initia demersuri de contactare a Consumatorului pentru cel mult 7 zile calendaristice de la momentul primirii Produsului returnat urmand ca, in situatia in care Consumatorul nu indica contul bancar pentru restituirea sumei din motive obiective, neimputabile Prestatorului, precum (exemplificativ, nelimitativ: Consumatorul nu poate fi contactat, Consumatorul nu detine un cont bancar etc.), Prestatorul sa procedeze la rambursarea sumelor prin intermediul mandatului postal intern, in maximum 7 zile calendaristice de la momentul expirarii celor 7 zile acordate pentru contactarea telefonica a Consumatorului.

 -Mandatele postale sunt trimiteri inregistrate prin care subunitatile postale remit la destinatie sumele de bani in lei incredintate de expeditori. Platile se efectueaza in numerar (lei) sau in cont bancar. Adresa Consumatorului pentru expedierea mandatului postal va fi cea la care a fost livrat initial Produsul ulterior returnat.

3. Consumatorul intelege si este de acord ca Prestatorul va utiliza ca prima metoda de restituire a contravalorii Produsului returnat rambursarea online, prin alimentarea contului bancar al Consumatorului cu suma aferenta Produsului rambursat. In situatia in care aceasta metoda nu va putea fi utilizata din motive ce nu tin de Prestator, Consumatorul intelege si este de acord ca Prestatorul va utiliza metoda rambursului prin mandat postal intern.

4. Rambursarea se realizeaza in urma primirii Produselor returnate de catre Client in stare initiala,fara deteriorari,in ambalajul original ,cu toate accesoriile si etichetele. In urma verificarii produsului,daca produsul este conform, se returneaza intreaga contravaloare a produsului in contul bancar mentionat,iar in caz contrar Prestatorul poate opri penalizari, ce constau intre 0-50% din contravaloarea produsului sau neacceptarea returului.

5. Orice problema legata de neconformitate a unui produs se raporteaza in maxim 48 de ore de la data primirii produsului. Pentru exercitarea dreptului de retragere Cumparatorul informeaza Prestatorul, respectiv cu privire la decizia de a se retrage din prezentul contract, completand formularul de reclamatii ,accesand urmatorul link https://prodrivers.ro/formular-de-reclamatii/ sau la adresa de email contact@prodrivers.ro .

In cazul in care,Cumparatorul nu are nu stie sau nu are acces la completarea formularului de reclamatii din link-ul anterior,poate trimite prin mandat postal formularul de reclamatii de mai jos pe adresa Prestatorului.

 

„Catre:

[…]

Email: […]

Va informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse: […]

Produsele au fost comandate la data de […] de pe www.prodrivers.ro

Numele cumparatorului:

Adresa cumparatorului:

Motivul returului (optional):

Semnatura cumparatorului (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie):

Data: […]”;

6. De asemenea, Cumparatorul care doreste sa se retraga din contract poate solicita retragerea sa prin completarea formularului de retur disponibil pe website-ul https://prodrivers.ro/formular-de-reclamatii/

7. Returnarea Produselor se poate efectua prin intermediul oricarei firme de curierat, in functie de preferintele Clientului,iar plata transportului va cadea in sarcina Cumparatorului.

8. Returul Produselor cumparate va putea avea loc fara invocarea unui motiv in acest sens, conform prevederilor Legii comertului la distanta (O.G. nr. 34/ 2014 cu modificarile ulterioare). Produsele vor fi ambalate corespunator pentru retur si vor fi insotite de ambalajul original,de toate accesoriile,etichetele si documentele aferente acestora, precum si de o copie a facturii de achizitie.

9. Returnarea unui Produs in lipsa accesoriilor sale va duce la diminuarea valorii acestuia, conform celor mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare Produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri etc. fara ca acestea sa fie aduse in prealabil la conformitate.

10. Rambursarea contravalorii Produsului se va face in cel mult 14 de zile de la data la care Produsul ajunge in depozitul Partenerului, iar starea acestuia este verificata de personalul acestuia. De asemenea, se va verifica daca Produsul in cauza este sau nu in situatia de a fi exceptat de la retur. In cazul in care se constata ca valoarea acestuia a fost diminuata, Partenerul/ Prestatorul va retine suma aferenta acestei diminuari,care consta intre 0-50% sau poate duce la neacceptarea returului.

11. In functie de specificul Produselor comercializate pe platforma www.prodrivers.ro, acestea pot fi sigilate. In functie de starea si tipul Produsului returnat, se va decide daca rambursarea poate fi sau nu acceptata.

III. Diminuarea valorii bunurilor

1. Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta, Consumatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul, asa cum s-a detaliat anterior, de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, Consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat, in functie de tipul acestora si in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a acestora. Pentru a stabili aceste caracteristici, Consumatorul trebuie sa manuiasca Produsele si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.

2. Cumparatorul va fi tinut responsabil pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii acestora. In cazul in care bunul returnat prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii sale.

3. Daca un Consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, acesta va raspunde pentru eventuala diminuare a valorii Produselor.

4. Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii Produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:

-deschiderea recipientelor sigilate;

-utilizarea produselor consumabile;

-achizitionarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;

-achizitionarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

-ruperea sigiliilor si a etichetelor;

-zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea Produselor cu substante externe;

5. Valoarea Produselor folosite, avand urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) va fi returnata numai dupa aducerea lor la conformitate, daca acest lucru este posibil. Valorea finala a Produsului se stabileste in functie de valoarea componentelor/ elementelor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a Produsului nou si valoarea de revanzare a Produsului folosit.

6. Orice modificare a starii Produselor, ce face imposibila vanzarea acestora ca noi, duce automat la aplicarea procedurii de returnare supusa unor taxe de readucere a Produselor la starea in care au fost livrate. Taxa de diminuare va fi comunicata catre Client la receptionarea Produselor modificate si poate reprezenta intre 0-50% din valoarea totala a produsului.

7. Produsul returnat trebuie sa fie insotit de cutia originala,accesoriile,ambalajele,etichetele,de factura sau o copie a acesteia si de certificatul de garantie in original, daca acesta este emis de producator.

8. Daca Produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, Cumparatorul este tinut sa le returneze si pe acestea din urma, odata cu Produsul. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.

9. Daca s-au achizitionat mai multe Produse de acelasi fel si se doreste returul tuturor acestor Produse, Consumatorul se va asigura ca doar unul dintre aceste Produse a fost desigilat. Returul celorlalte Produse se accepta doar daca acestea sunt sigilate.

10. Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Consumator(ex castile de urechi etc).

 

11. Categorii de bunuri ce NU pot fi returnate daca sunt desigilate/deschise (bunuri exceptate de la retur):

a) furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

b) furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;

c) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

d) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;

e) furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

f) furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;

g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.

h) contractele de furnizare de continut digital care nu este livrat pe un suport material.

 

IV. Efectele retragerii Consumatoului din contract

1. Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:

-de a executa contractul la distanta sau contractul in afara spatiului comercial;

-de a incheia un contract la distanta sau in afara spatiului comercial, in cazul in care Consumatorul a efectuat o comanda.

2. Prestatorul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea Consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii initiale a Produselor returnate (dar nu si costurile de livrare a produsului returnat, acestea fiind suportate de Consumator), fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care acestea ajung in posesia Prestator si sunt verificate si validate de personalul acestuia din punct de vedere al starii de functionare si al conformitatii.

V. Returul Produsul pentru neconformitati

1. Potrivit dispozitiilor Ordonantei de Urgenta 140/2021, Prestatorul este obligat sa livreze Consumatorului Produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare.

2. Se considera ca Produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare incheiat la distanta daca acestea:

 

-corespund descrierii facute de Prestator/ Partener si au aceleasi calitati ca si Produsele pe care acesta le-a prezentat Consumatorului ca mostra sau model;

-corespund oricarui scop specific solicitat de catre Consumator, scop facut cunoscut Prestatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare;

-corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal Produsele de acelasi tip;

-fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care Consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura Produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de Prestator, de Producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta Produsului.

 

3. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului la distanta Consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate.

4. Consumatorul isi poate exercita dreptul de retur in cazul in are Produsul prezinta neconformitati. In cazul in care se constata deficiente in primele 30 de zile de la achizitia produsului sau serviciului, se dispune direct inlocuirea acestuia.

5. In cazul lipsei conformitatii, Consumatorul are dreptul de a solicita Prestatorului sa i se aduca Produsul la conformitate, fara plata, prin reparare, daca acest lucru este posibil potrivit naturii produsului, prin inlocuire sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest Produs si restituirea contravalorii Produsului.

6. In acest context, Consumatorul are dreptul de a solicita Prestatorului in primul rand repararea Produsului sau de a solicita inlocuirea acestuia, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.

7. O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata daca ea impune Prestatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu o alta masura reparatorie, luandu-se in considerare:

-valoarea pe care ar fi avut-o Produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;

-importanta lipsei de conformitate;

-daca o alta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru Consumator.

8. Consumatorul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului, fie sa obtina incetarea contractului de vanzare, in oricare dintre urmatoarele cazuri:

a) Prestatorul/Partenerul nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau, dupa caz, a refuzat sa aduca in conformitate bunurile;

b) se constata o neconformitate, in pofida eforturilor Prestatorului de a o remedia;

c) neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de pret sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare;

d) Prestatorul a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstantele cazului.

9. Consumatorul nu are dreptul de a obtine incetarea contractului daca neconformitatea este minora. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformitatii ii revine Prestatorului.

10. Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei parti restante din pretul bunurilor sau a unei parti a acesteia pana in momentul in care Prestatorul isi va fi indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul OUG 140/2021.

VI. Repararea sau inlocuirea bunurilor

1. Reparatiile sau inlocuirile se efectueaza cu respectarea urmatoarelor conditii:

a) fara costuri,excluzand costul transportului,care va fi suportat de catre Cumparator;

b) intr-un termen rezonabil care nu poate depasi 15 zile calendaristice din momentul in care Prestatorul a fost informat de catre consumator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre Prestator si consumator, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii;

c) fara vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, tinand seama de natura bunurilor si de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile in cauza.

2. In cazul in care neconformitatea urmeaza sa fie remediata prin repararea sau inlocuirea bunurilor, Consumatorul pune bunurile la dispozitia Prestatorului.

3.Prestatorul preia bunurile inlocuite pe propria cheltuiala,exceptand costul transportului.

4. In cazul in care o reparatie necesita demontarea bunurilor care au fost instalate intr-un mod compatibil cu natura si cu destinatia lor, inainte ca neconformitatea sa fie constatata, sau in cazul in care bunurile respective urmeaza sa fie inlocuite, obligatia de a repara sau inlocui bunurile include demontarea bunurilor neconforme si instalarea bunurilor de inlocuire sau a bunurilor reparate.

5. Consumatorul isi poate exercita dreptul de a obtine incetarea contractului de vanzare printr-o declaratie catre Prestator, prin care isi exprima decizia de a obtine incetarea contractului de vanzare.

6. In cazul in care neconformitatea se refera doar la unele dintre bunurile livrate in temeiul contractului de vanzare si exista un motiv de incetare a contractului de vanzare conform celor de mai sus, Consumatorul poate obtine incetarea contractului de vanzare in raport cu bunurile respective, precum si cu orice alte bunuri pe care Consumatorul le-a achizitionat impreuna cu bunurile neconforme, in cazul in care Consumatorului nu i se poate pretinde in mod rezonabil sa accepte sa pastreze numai bunurile conforme.

7. Calitatea si conformitatea oricarui Produs listat pe Site, dar dobandit in urma contractarii acestuia de la un tert Partener, revine in totalitate acestuia din urma.

8. Prestatorul nu garanteaza disponibilitatea pe stoc a niciunui Produs spre achizitionare de pe Site.

9. Cumparatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:

a)daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea Produsului;

b)daca Prestatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;

c)daca Prestatorul nu a luat masura reparatorie fara inconveniente semnificative pentru Cumparator.

10. Raspunderea Prestatorului privind garantia legala de conformitate este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea Produsului. Dupa expirarea termenului de mai sus, Cumparatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea Produselor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare. Pentru Produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, termenul de 2 ani se reduce la aceasta durata.

11. Dreptul la garantie se pierde in cazul in care:

-Cumparatorul nu a respectat conditiile de utilizare, intretinere etc.;

-Produsul a fost pastrat in conditii improprii, expus la conditii nefavorabile sau a fost manipulat defectuos;

-In caz de deteriorare mecanica provocata prin lovirea Produsului;

-Produsul a fost modificat sau reparat in prealabil de catre alte persoane decat cele autorizate.

12. Zgarieturile constituie uzura normala si nu reprezinta motive pentru a reclama garantia.

13. Cheltuielile de returnare aferente Produselor defecte, respectiv Produselor care cad sub incidenta garantiei de conformitate, vor fi suportate de catre Cumparator.

14. Perioada de timp stabilita pentru repararea sau inlocuirea Produsului returnat nu poate depasi 15 zile calendaristice de la momentul in care Prestatorul a fost informat despre neconformitate.

 

VII. Informatii necesare pentru retur

1. Solicitarea de retur se transmite doar in scris, prin completarea formularului de reclamatii existent in Site https://prodrivers.ro/formular-de-reclamatii/ sau prin e-mail, la adresa de contact contact@prodrivers.ro. In formularul de retur, dar si in declaratia transmisa Prestatorului, Cumparatorul este obligat sa completeze corect, complet si real toate datele sale, pentru ca cererea lui sa fie procesata in timp rezonabil. Cumparatorul va primi un raspuns prin e-mail, in maximum 3 zile lucratoare de la data trimiterii cererii de retur.

2. Expeditorul raspunde atat cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corespunzatoare a coletelor continand Produsele returnate.

3. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze Produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer etc.). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, constituit din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren etc.

4. Prestatorul isi rezerva dreptul de a investiga orice cerere de returnare a sumelor aferente Produselor care au facut obiectul returului si de a nu da curs cererilor de returnare frauduloase sau abuzive care se produc dupa consumarea/prestarea/achizitionarea acestora.

5.Prestatorul este singurul responsabil de calitatea si valoarea Produselor promovate si comercializate pe Site, iar Cumparatorul se obliga sa parcurga Oferta fiecarui Produs in momentul in care plaseaza o Comanda. Modalitatea de livrare, curierul ales, termenul de livrare si alte conditii ale livrarii difera , aceste detalii regasindu-se in fiecare Oferta, afisata pe Site.

6. In privinta taxei de retur, pentru transport Cumparatorul plateste taxa de transport retur atunci cand doreste sa se retraga din contract.

7. Cumparatorul are obligatia sa trimita prin curier Produsul, ambalat in mod adecvat, in maximum 14 zile lucratoare de la data primirii coletului.

8.Prestatorul are obligatia ca, dupa primirea coletului de la Cumparator, sa ii schimbe Produsul cu cel cerut de acesta, iar in caz contrar (daca nu exista pe stoc Produsul sau daca Cumparatorul se retrage din Contract), sa ii returneze banii achitati initial.

9. Daca Produsul trimis retur de catre Cumparator nu este in stare functionala sau este deteriorat din vina acestuia,Prestatorul nu mai are obligatia de a schimba Produsul sau de a returna banii.

10. Prestatorul/Partenerul are obligatia sa inlocuiasca Produsul suportand cheltuielile cu transportul, in urmatoarele conditii:

-Daca Produsul primit prezinta semne de degradare, defectiuni sau alte semne care indica faptul ca a fost folosit anterior primirii de catre Consumator;

-Daca Produsul primit nu corespunde cu cel prezentat in Oferta de pe Site-ul detinut de Prestator, in privinta aspectului, culorii sau detaliilor tehnice;

-Daca Produsul primit este altul decat cel prezentat in Oferta de pe Site.